آخرين اخبار

01/05/2021
جلسه شوراي مديران و روساي شعب

پرداخت 866 ميليارد تومان خسارت در 8 ماهه سال 99 توسط صندوق تامين خسارتهاي بدني

دکتر جباري مديرعامل صندوق : در 8 ماهه سال، 866 ميليارد تومان خسارت پرداخت کرده ايم که حدود 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. 16500 فقره پرونده تشکيل و به مرحله پرداخت رسيده است که با توجه به شرايط کشور، عملکرد بسيار خوبي است.

 

به گزارش روابط عمومي صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور با رعايت پروتکل هاي ستاد ملي کرونا ، جلسه شوراي مديران صندوق با روئساي شعب استاني بصورت وبينار برگزار شد.

در ابتداي جلسه جناب آقاي دكتر علي جباري، مديريت عامل صندوق ، ضمن گرامي­داشت ياد و خاطره شهداي ميهن به ويژه دانشمند هسته­اي، آقاي دکتر فخري زاده و همچنين فرارسيدن سالروز شهادت فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حاج قاسم سليماني؛ از تلاش­هاي مستمر همکاران صندوق جهت حرکت در مسير برنامه­هاي صندوق تشکر و افزودند " از اينکه فرصتي فراهم شد که به صورت مجازي و وبينار خدمت همکاران عزيز در استانها و ستاد سلام و ارادتي داشته باشيم، خيلي خوشحال هستم؛ لذا از همه همکاراني که براي تشکيل و برگزاري جلسه زحمت کشيدند، تشکر مي­نمايم. همچنين به جناب آقاي ميراحمدزاده تسليت عرض مي­کنم، براي ايشان و خانواده محترم آرزوي صبر و سلامتي دارم. از زحمات آقاي آقازاده در طول دوره همکاري و فعاليت در حوزه مديريت حقوقي صندوق تشکر مي­کنم و براي ايشان آرزوي موفقيت مي­کنم. همچنين براي آقاي خداياري و همکاران جديدي که منتصب شده ­اند آرزوي توفيق دارم.

نياز امروز جامعه ما، سهيم شدن در مشکلات مردم است. مشکلات مردم را مشکلات خودمان بدانيم و نسبت به مردم و ارباب رجوعان، حسن نظر داشته باشيم.در مشکلات گروه هدف سهيم شويم."

مديرعامل صندوق با اشاره به عملکرد 8 ماهه سال 1399 ، از کليه همکاران تشکر و افزودند، همکاران ستاد و شعب بسيار تلاش نموده و با توجه به شرايط خاص حال حاضر کشور، عملکرد بسيار خوبي به دست آورده­ايم که جاي تقدير و تشکر دارد.

بطوري که در 8 ماهه سال، 866 ميليارد تومان خسارت پرداخت کرده ايم که حدود 25% نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. 16500 فقره پرونده تشکيل و به مرحله پرداخت رسيده است که با توجه به شرايط کشور، عملکرد بسيار خوبي است.

مديريت محترم عامل سپس به رويکردهاي مديريت در راهبري صندوق اشاره و افزودند، يکي از رويکردهاي اينجانب، رويکرد جوانگرايي در عرصه مديريتي صندوق است که اين يکي از ويژگي­هاي بارز مديريت صندوق در طي چند سال اخير مي باشد. هرچند که اين رويکرد هم ريسک دارد و هم دستاورد. دستاورد آن اين است که با اتکا به نيروهاي جوان، راحت­تر به سمت اهداف و رسالت صندوق حرکت مي کنيم و ريسک­هاي آن مربوط به تجربه کم نيروهاي جوان است که اگر نشاط و نوآوري داشته­ باشيم، اين خلاء جبران مي­شود.

رويکرد ديگر، حفظ و تقويت نيروهاي موجود در کنار بکارگيري افراد شايسته، متخصص و متعهد در صندوق و به نوعي کارسازي و ساماندهي نيروي انساني صندوق است. نيروي انساني، مهمترين و کليدي­ترين ابزار، منابع و سرمايه مورد نياز صندوق براي تداوم فعاليت، حرکت، تحول، ايفاي نقش و انجام مأموريت­هاي محوله به سازمان است. به عبارتي ديگر، نگاه درست به سرمايه انساني صندوق، موتور محرکه سازمان جهت پيشبرد اهداف شده است و اگر سازماني صندوق را ارزيابي نمايد، اين موضوع نقطه عطفي خواهد بود.

در حقيقت 2 بال اصلي سازمان، "سيستم جامع و يکپارچه صندوق" و "سرمايه انساني متخصص،متعهد و باانگيزه" آن است.

طراحي و پياده سازي سامانه جامع و يکپارچه و هوشمند شدن فرآيندها، رويداد مهمي است که در صندوق  اتفاق افتاده است که يک تحول و خلاقيت کم نظير در صندوق و صنعت بيمه است و در حافظه تاريخي صندوق ثبت شده و در کارنامه عملکرد همه خواهد ماند.

ايشان در ادامه با گذر از رويکردها و 2 بال اصلي تبيين شده براي صندوق، خاطر نشان کردند: ما سال 1399 را سال "شعبه محوري و هويت بخشي به شعب" صندوق نام گذاري نموديم که در حقيقت تحولي بنيادين در صندوق ايجاد گردد. لذا دو هدف اساسي جهت دستيابي به استراتژي سال تبيين نموديم:

الف) شعبه محوري و هويت بخشي به شعب

ب) به روز شدن کارها و عمليات در صندوق و ارتقاء و افزايش کيفيت پرونده­ها

يکي از برنامه ­هاي تحول در صندوق بر اساس: "تأسيس شعب و هويت بخشي به شعب" پايه گذاري شده که علاوه بر شعب استاني سراسر کشور، شعبه تهران نيز راه­اندازي گرديد، طرح تفويض اختيارات و هويت بخشي به شعب بعنوان يکي از رويکردها و استراتژي­هاي کلان صندوق تدوين و در دستور کار قرار گرفت.

کارگروه تفويض اختيارات در اوايل سال 1399 تشکيل شد و اعضاي کارگروه انتخاب شدند. جلسات کارگروه برگزار و خوشبختانه ثمرات و دستاوردهاي خوبي به همراه داشت و مقرر شد در طول سال جلسات کارگروه به طور مستمر تشکيل و تفويض اختيارات به صورت مرحله­اي صورت پذيرد که تاکنون تفويض مسئوليت­ها و واگذاري اختيارات و اعتماد به جوانان شعب و عملکرد موفق و دستاوردهاي آنها، يک موفقيت بارز و شاخص است.

ابتدا حوزه "ارزيابي خسارت" به شعب تفويض گرديد و سپس حوزه­ هاي "تضامين" و "پيگيري وصول مطالبات" که از روز جاري به طور کامل تفويض شده است و تا پايان سال، با اتمام مراحل تفويض اختيار، همه شعب خود محور و خودگردان شده و در ستاد کار اجرايي نخواهيم داشت و صرفاً امور مالي در ستاد متمرکز خواهد بود. از اين پس ستاد وظيفه کيفي سازي پرونده­ها را بر عهده دارد. اگر جايي نياز به آموزش داريم، نياز به تغيير نيرو داريم، نياز به پشتيباني داريم، در اسرع وقت انجام شود.

ايشان در ادامه ضمن تأکيد مجدد بر شعبه محوري و هويت بخشي به شعب صندوق، اصول اساسي و محورهاي دستيابي به اين استراتژي را به شرح زير برشمردند و خواستار توجه بيش از پيش مديران ستاد و رؤساي شعب جهت تحصيل اهداف سال جاري شدند:

  1. تمرکز سياست­گذاري، برنامه ­ريزي و نظارت در ستاد و واگذاري فعاليت­ها و تصميمات اجرايي به شعب،
  2. مستقل و خودگردان کردن شعب با تدبير و به تدريج و در مقابل، افزايش ميزان پاسخگويي آنها در برابر عملکرد، اهداف، برنامه­ ها و استراتژي­ها،
  3. تقويت نظام کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد شعب توسط مديريت­هاي ستادي صندوق،
  4. افزايش توان پاسخگويي و قدرت حرفه­اي شعب و ارتقاء توانمندي و قدرت تطبيق شعب با تغييرات و محيط پيرامون، {دانش هرکس دارايي او نيست، بلکه بدهي او به جامعه است}
  5. مشخص کردن مرز مأموريت، مسئوليت­ها و اختيارات مديريت­هاي ستاد و شعب و ايجاد بستر براي ارزيابي و مقايسه عملکرد آنها،

 

دکتر جباري: با اشاره به اصلاح ساختاري صورت گرفته متناسب با استراتژي­هاي سازمان، افزودند: واحدهاي ستاد و شعب تغيير کرده­اند، رؤساي شعب زيرنظر مديرعامل هستند و مديريت امور شعب وظيفه هماهنگي بيشتر را بر عهده دارد.

ايشان مجدداً موضوع تشکيل کارگروه تفويض اختيار را يادآوري و خواستار:

الف) تشکيل مستمر و اثر بخش جلسات کارگروه

ب) در صورت نياز، حضور برخي رؤساي شعب در جلسات کارگروه

ج) در صورت نياز، تکميل اعضاي کارگروه

شدند و افزودند، جلسات مستمر و بدون وقفه تشکيل و مصوبات ابلاغ و اطلاع­رساني شود.

تجربه موفقي که در زمينه تفويض اختيار به استانها و شعب صندوق داشتيم ثمرات خوبي براي صندوق داشت و معتقد هستم اين رويه بايد تداوم داشته باشد.

شعب در حال حاضر گروه­ بندي خاصي ندارند. اين رده­بندي از شعب اصلي مثل شعبه استان تهران که حجم و فعاليت اصلي صندوق را بر عهده دارد آغاز مي­شود و به شعب ديگر در استان­ها مي­رسد.

ما در حال حاضر بيش از 10 نوع خدمت انجام مي­دهيم. از جمله: اخذ مدارک- تشکيل پرونده – احراز ماده 13، 21 و 32- خدمات کارشناسي فني، دعاوي، وصول، ارزيابي خسارت، تضامين – پاسخگويي به مردم- تبصره ماده 551 – اسيدپاشي و...

گروه­ هايي در داخل شعب بايد تشکيل شود که بر اساس ساختار سازماني شعب، اين گروه بندي از کوچکترين گروه که يک تيم کاري درون شعبه است آغاز مي­شود که مختص شعب کوچک ماه هستند تا به بزرگترين شعبه برسيم که داراي 5 تيم کاري خواهيم بود.

در حوزه مديريت­ هاي ستادي با هدف کاهش لايه ­ها و ارتباط ستاد صندوق با شعب، در شرايط فعلي که مديريت ها به عنوان يکي از لايه­ هايي که خودشان در بعضي از جاها به جاي شعب نشسته اند و کارهاي اجرايي مي­کنند، بايد ازاين شکل بيرون بيايند. آنها بايد کارهاي اجرايي را به شعب واگذار کنند و در جايگاه با ارزش هدايت­گري، سياست­گذاري و نظارت بر شعب قرار بگيرند. در واقع نقش استراتژيک تري در اين برهه زماني و مرحله فعاليت صندوق به عهده مديران استان گذاشته مي­شود. اين يک مرحله تحول و تغييرات، شايد برخي نگران باشند ولي بعداً مطمئنم که از اين تحول به نيکي ياد خواهند کرد که چرا ستاد و صف را جدا کرديم، به شعب هويت بخشي داده شد و به ستاد نقش هاي مهم و استراتژيک­ تري تعريف و تبيين مي شود.

نقش و وظيفه­ اي که در مرحله جديد تحول صندوق واحدهاي ستادي پيدا خواهند کرد، نقش استراتژيک­ تر، راهبردي تر و با اهميت­ تر است و آنها سياست­گذار در حوزه­اي هستند که دارند فعاليت مي­کنند و نقش مهمتري از لحـاظ تمرکـز بر سياست­هاي کلان صندوق پيدا خواهند کرد و ضمن حفظ و تقويت نقش نظارتي خود، نقش اجرايي را به شعب واگذار مي­کنند.

در اين سازماندهي، شايد در بعضي از فرضيه­ ها مجبور باشيم، متمرکزتر و قوي­تر برخورد کنيم. براي مثال در سازماندهي حوزه­هاي نظارتي، کنترلي و سرکشي و مشاوره مستقيم به شعب، اين موضوع پررنگ ­تر مي­شود.

همه ستاد پشتيباني خواهيم کرد از واحدهاي عملياتي که شعب صندوق هستند که مستقيماً با گروه هدف صندوق در تماس هستند. از يک منظر ديگر، شايد بتوان اين تعبير را بکاربرد که هدف ما اين است که ما خدمت بهينه، دقيق­تر و درستي را به گروه هدف­مان ارائه کنيم. و اين موضوع به خاطر اينکه ما بعضي از لايه­ها را کم مي کنيم، حاصل مي شود و بعضي از فرآيندها را کوتاه­تر مي­کنيم تا مردم زودتر و بهتر به حق­شان برسند و هر فردي از گروه هدف صندوق، در هر يک از شعب ما، پاسخ نهايي هر خواسته­اي را که دارد، دريافت کند.صندوق بايد در صنعت بيمه بدرخشد.

واحدهاي حراست و حسابرسي داخلي از جمله واحدهايي هستند که بصورت متمرکز خواهند بود. حوزه حسابرسي داخلي وظايفشان بيشتر خواهد شد. سرکشي به شعب و بيشتر از قبل خواهد شد و حوزه کنترل داخلي بايد ضمن هماهنگي با آقاي هاشمي، در حوزه هاي حسابرسي کنترل، حسابرسي رفتار، حسابرسي داخلي و ... بهتر از قبل عمل نمايد.

مديرعامل صندوق در ادامه بر اساس ارزيابي اوليه صورت گرفته از عملکرد 8 ماهه شعب، نتايج ارزيابي ها را بر اساس شاخص­هاي تعريف شده، به شرح لينک پيوست برشمردند:

لينک متن کامل خبر




پيام روز
اطلاعات عمومي
پيوند ها

گالري تصاوير
سخنراني و مقالات
اركان صندوق
معرفي صندوق
تصاوير جلسات داخلي
همایش ها
بازدید
پرداخت دیه به زیان دیدگان
مناسبت ها
افتتاحیه
گالری تصاویر بسیج
مقالات علمي
مقالات عمومي
مجموعه قوانين بيمه
سخنان مدیر عامل صندوق
مجمع صندوق
هيات نظارت صندوق
مدير عامل صندوق
بازرس قانوني
تاريخچه صندوق
معرفي مدير عامل صندوق
منشور اخلاقي صندوق
معرفي مديران صندوق
چارت سازماني
قانون بيمه شخص ثالث
صندوق در رسانه ها
تماس با ما
پست الكترونيك اعضاء
کليه حقوق مادي و معنوي سايت متعلق به صندوق تامين خسارتهاي بدني مي باشد و استفاده مطالب با ذکر منبع بلامانع است
pr@biif.ir پست الکترونيک